Zašto je važno definirati idealnog klijenta?
Jedan od razloga zašto ne postižete rezultate kakve biste željeli je taj što nemate jasno definiranog idealnog klijenta.
Prema Pareto principu, 80% prodaje dolazi od 20% vaših klijenata, 20% klijenata generira 80% vaših prihoda. Zato je važno da otkrijete tko su klijenti koji kupuju vaše proizvode i usluge i generiraju čak 80% vaših prihoda. Da bi otkrili svog idealnog klijenta, provjerite tko je vaših 20% klijenata koji troše najviše. U njima se kriju vaši idealni klijenti.
Vaš idealan klijent može biti fizička ili pravna osoba (tvrtka).
Idealan klijent je osoba koja:
- Redovito kupuje vaše proizvode ili usluge
- Zadovoljna je proizvodima i kvalitetom vaše usluge
- Redovito prati sve vaše novitete i aktivnosti
- Preporučuje vas svojim prijateljima, suradnicima, rodbini
- Redovito se vraća k vama i kupuje od vas
- Od nje zavisi veći dio vaših prihoda
- Uvijek će cijeniti vas i rad vaše tvrtke
Definicija vašeg idealnog klijenta jedan je od najvažnijih čimbenika u poslovanju i o njoj ovise vaši poslovni rezultati i uspjeh.
Kad pronađete svoju nišu i definirate svojeg idealnog klijenta radit ćete puno manje, a zarađivati više. Zato je važno da vi i vaši zaposlenici u svako doba dana i noći znate tko je vaš idealan klijent, kako razmišlja, gdje živi, čime se bavi, koje navike ima, s kakvim se izazovima i problemima suočava, što ga motivira na kupnju…
Ako je vaš idealan klijent tvrtka, saznajte što više podataka o njoj. Kojom djelatnošću se bavi, jesu li to manje ili veće tvrtke, tko donosi odluke o kupnji, što im je važno u poslovanju, koliko imaju zaposlenih, kako dugo su prisutni na tržištu, kakve prihode ostvaruju.
Za poslovni uspjeh ključno je što preciznije definirati idealne kupce/klijente i sve marketinške aktivnosti usmjeriti u sadržaj koji će im pomoći u rješavanju njihovih problema i izazova.
Na prodajnom coachingu jedna od najčešćih tema je upravo definicija IDEALNOG KLIJENTA. Kad razgovaramo o tome tko su vaši klijenti, odgovor najčešće bude svi. “Svi kod nas mogu pronaći nešto za sebe.”
I tu je ključ problema. Svi ne mogu biti vaši klijenti. Kad prodajete svima, vi zapravo ne prodajete nikome. Međutim, ljude je strah da će ako definiraju profil idealnog klijenta i reduciraju ponudu svojih proizvoda ili usluga izgubiti postojeće prihode i klijente.
Iskustva pokazuju baš suprotno. Kad prestanete prodavati sve i svašta, kad suzite ponudu, definirate i fokusirate se na idealnog klijenta, stvorite njegov avatar i sve marketinške aktivnosti usmjerite ciljano prema njemu,više će vas klijenata prepoznati i prihodi će vam kontinuirano rasti.
Jedan od najčešćih razloga zbog kojih ne ostvarujete poslovne rezultate kakve planirate i želite, leži u tome što ne znate tko je vaš idealan klijent.
Na individualnom coaching programu zajedno radimo na definiciji vašeg idealnog klijenta.
Poduzetnici koji su to prepoznali i svoju ponudu prilagodili svojim idealnim klijentima, prestali se obraćati svima i svakome, te svoje marketinške aktivnosti (web stranicu, društvene mreže, newsletter, usmjerili prema idealnim klijentima), svoje su prihode u razdoblju od tri, četiri mjeseca povećali za 70-100%.
Prodajni coaching jedan je najučinkovitijih alata kroz koji vam pomažem da definirate svog idealnog klijenta i postignete rezultate kakve očekujete i zaslužujete.
Ako želite pravilno definirati profil idealnog klijenta, pronaći najbolju strategiju za sebe i svoj biznis prijavite se na individualni coaching 1:1, gdje ćemo zajedno raditi na vašoj prodaji i povećanju vaših prihoda i poslovnih rezultata.
Prijaviti se možete putem forme.
Tanja Horvat
I-Storia, obrt za promidžbuAutorica tekstova na portalu Žene poduzetnice Međimurja & stručna suradnica.