• HOME
  • O NAMA
  • NOVOSTI
  • PORTAL
  • ČLANSTVO
  • DONACIJA
  • KONTAKT
UČLANI SE!
  • HOME
  • O NAMA
  • NOVOSTI
  • PORTAL
  • ČLANSTVO
  • DONACIJA
  • KONTAKT
UČLANI SE!
  • HOME
  • O NAMA
  • NOVOSTI
  • PORTAL
  • ČLANSTVO
  • DONACIJA
  • KONTAKT
UČLANI SE!
2. kolovoza 2022.

Kako napisati PR tekst: vodič za male poduzetnike

Objava za medije ili PR priopćenje moglo bi biti odskočna daska mnogim malim poduzetnicima koji tek pokreću svoje poslovanje. Zna se da su mediji, posebice online mediji u današnjem svijetu primarni kanal komunikacije i prenošenja informacija. Novinari su ti koji imaju čitatelje i publiku te moć da vas kroz takav tekst predstave, a vi time dobivate nove potencijalne klijente i kupce.

Međutim, da bi oni objavili vaš tekst, vi se morate prvo predstaviti njima! Upravo zato je najbitnije da znate smjernice kako napisati PR tekst kojeg će mediji poželjeti objaviti. Oni u njemu moraju prepoznati ono nešto što je vrijedno objave i prostora na njihovom mediju.

 

Pravila savršeno napisanog PR teksta za online medije

 

  1. Pišite u obliku novinarske vijesti

Za pisanje priopćenja uvijek možete koristiti klasičnu novinarsku formulu (5W) koja se sastoji od pet pitanja what, where, when, why, who + how. To su ključna pitanja koja morate obuhvatiti (ne ključno tim redom) u prvim paragrafima koje pišete i time se voditi kroz cijeli proces pisanja.

  1. Skicom do konačne verzije

Napravite sami sebi skicu toga kako želite da tekst izgleda. Krenite od početka, a to znači da morate ispričati priču o tome tko ste, kako i odakle ste krenuli sa svojom poduzetničkom pričom. Nemojte se bojati pokazati emocije koje stoje iza vašeg rada/proizvoda/usluge. Javnost ne želi samo suhoparne informacije. Podijelite s ljudima što je vaša inspiracija. Isto tako, pritom ne zaboravite da kod online medija nemate puno prostora za manipuliranje i razvlačenje. Imate doslovno par sekundi da kažete ono najbitnije – zato je to bitno staviti na početak. Ako čitatelja zainteresirate na početku, tada je vjerojatnije da ćete njegovu pažnju držati i dalje. Dobar početak može biti i kroz formu pitanja, posebice s riječi ‘kako’ koja je jedna od najklikanijih.

U kratkim crtama opišite svoj proizvod ili uslugu. Budite iskreni, jednostavni. Pišite kako biste vi voljeli da to netko čita i da iz prve shvati što vi predstavljate i nudite. Isto tako, nikada ne skrivajte svoje lice! Ako ste mali obrt ili tvrtka, ponosno pokažite osobu koja stoji iza svega. Ljudi to cijene.

Uvijek dobro prolaze i citati koje možete ubaciti u tekst, a koji u par rečenica govore o ključnim stvarima u vezi proizvoda ili usluge koju predstavljate.

Kako-napisati-PR-tekst
Izvor: Pexels

Obavezno u tekstu odvojite mjesta za to da spomenete kako vaš proizvod ili usluga mogu nekome riješiti problem. Nikako nemojte da kroz njega samo provlačite sebe i hvalisanja, već napišite konkretno kome vi možete pomoći. Svaka tvrtka ima svoje ključne kupce, a kroz PR se obraćate njima, točno znate kome nudite to što imate.

I zadnje, ali nikako manje bitno – naslov. Izuzetno je važno kako ga napišite jer njime privlačite na daljnje čitanje. Zato je bitno da bude primamljiv, atraktivan i da se kroz njega fokusirate na nešto zanimljivo i bitno, a svakako u njega uključite i ključne riječi bitne za vaš biznis.

  1. Stavite linkove, provjerite gramatiku

Kada šaljete priopćenje online medijima obavezno u njega dodajte linkove koji će voditi do vaše web stranice, shopa, Instagram ili Facebook službenog profila. Omogućite prečace tako da ljudi (ali i novinari) ne moraju lutati i guglati, već da vas lako i brzo pronađu. Gramatika i pravopis u tekstu morali bi biti bez greške. Pripazite na strukturu rečenica – neka one budu kratke i jasne da ih svatko može razumjeti, a font jednostavan. HASEK je vrlo dobar alat koji vam može pomoći kod pravopisnih grešaka. Tekst uvijek šaljite u Wordu jer je najpristupačniji i iz njega se (u nedostatku vremena) lako može kopirati.

  1. Priložite fotografije

Uz svako priopćenje za medije obavezno priložite barem jednu fotografiju koja se može koristiti za objavu. Odvojite vrijeme (i novac) za profesionalne fotografije koje možete upotrebljavati za razne svrhe, od web stranice do društvenih mreža. Uvijek ih šaljite u smanjenoj rezoluciji u mailu te imenujte, ali i potpišite fotografa.

  1. Oblikujte e-mail i POŠALJITE

Napišite uljudan mail u kojem ćete pozdraviti i kratko se predstavite te u par rečenica uputite novinare u ono najbitnije što vaš tekst sadrži. Slobodno boldate i istaknete važne stvari, ali nikako nemojte prekopirati cijeli PR u mail.

Na kraju, obavezno ostavite svoje kontakte jer vas možda netko poželi nazvati i napraviti s vama priču ili intervju!

Jeste li spremni za pisanje svog prvog PR teksta?

Tatjana Zoka

I-Storia, obrt za promidžbu
Tatjana je magistra komunikologije, vlasnica I-Storia, obrta za promidžbu, s fokusom na content writing, copywriting, edukacije o pisanju, PR objave, tekstove za medije i web.

Autorica tekstova na portalu Žene poduzetnice Međimurja & stručna suradnica.
Kontaktiraj Tatjanu

Sviđa ti se objava? Podijeli je!

Copyright 2022 © Žene poduzetnice Međimurja. Sva prava zadržana. Web by ROKE, vl. Marija Maček

Pravila privatnosti
Facebook
Pravila privatnosti
Facebook

Copyright 2022 © Žene poduzetnice Međimurja. Sva prava zadržana. Web by ROKE, vl. Marija Maček

Na našoj web stranici koristimo kolačiće kako bismo vam pružili najrelevantnije iskustvo pamćenjem svojih postavki i ponovljenim posjetima. Klikom na "Prihvati sve" prihvaćate upotrebu SVIH kolačića. Međutim, možete posjetiti "Postavke kolačića" kako biste dali kontrolirani pristanak.

Prihvati sve Ne prihvaćam Postavke kolačića Pročitaj više
Upravljanje pristankom

Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće za poboljšanje vašeg iskustva tijekom navigacije po web mjestu. Od ovih kolačića, kolačići koji se prema potrebi kategoriziraju pohranjuju se na vaš preglednik jer su bitni za rad osnovnih funkcionalnosti web stranice. Koristimo i kolačiće treće strane koji nam pomažu u analiziranju i razumijevanju načina na koji koristite ovu web stranicu. Ti će se kolačići pohraniti u vaš preglednik samo uz vaš pristanak. Također imate mogućnost isključivanja ovih kolačića. Ali isključivanje nekih od ovih kolačića može imati utjecaja na vaše iskustvo pregledavanja.
Funkcionalnost
Funkcionalni kolačići pomažu u izvođenju određenih funkcionalnosti poput dijeljenja sadržaja web stranice na platformama društvenih medija, prikupljanja povratnih informacija i drugih značajki trećih strana.
Izvedbeni kolačići
Kolačići izvedbe koriste se za razumijevanje i analizu ključnih indeksa izvedbe web stranice što pomaže u pružanju boljeg korisničkog iskustva posjetiteljima.
Analitika
Analitički kolačići koriste se za razumijevanje načina na koji posjetitelji komuniciraju s web stranicom. Ovi kolačići pomažu u pružanju podataka o metričkim podacima o broju posjetitelja, stopi napuštanja početne stranice, izvoru prometa itd.
Reklamni kolačići
Reklamni kolačići koriste se za pružanje posjetiteljima relevantnih oglasa i marketinških kampanja. Ovi kolačići prate posjetitelje na web mjestima i prikupljaju informacije za pružanje prilagođenih oglasa.
Ostali kolačići
Ostali kolačići Ostali nekategorizirani kolačići su oni koji se analiziraju i još nisu klasificirani u kategoriju.
Nužni kolačići
Nužni kolačići su neophodni za pravilno funkcioniranje web stranice. Ovi kolačići anonimno osiguravaju osnovne funkcionalnosti i sigurnosne značajke web stranice.
Spremi i prihvati